|
Education and
Culture TEMPUS |
ΕΡΓΟ |
Curriculum Reform
in Teacher Education [Project ID: JEP-41074200, Project
Type: Cards 2006 Curriculum Development, Target Country:
Republic of Serbia, Subject area: T820-Education and Teacher
Training] |
ΑΝΑΘΕΤΟΥΣΑ ΑΡΧΗ |
European Union |
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΡΓΟΥ |
TEMPUS Project, Education and Culture-Joint European
Projects |
ΧΡΟΝΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
2 years |
ΦΟΡΕΙΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
Grant holder: University of Helsinki
(Finland), Coordinator: University Kragujevac (Serbia),
Partners: Laboratory "Biophysical Environment:
Neurosciences & Learning" University of Athens,
University of Belgrade, University of NIS-Vranje, University
of Primosrska. |
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ |
Tempus Grant: €
282.804 Co-financing: € 15.100 |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
Curriculum Reform at Teacher Education faculties in Serbia.
Introduction of new methodology of work for development of
specific competencies and skills in teacher education. |
|
ΕΡΓΟ |
Κατάρτιση
Επιχειρηματιών και Εργαζομένων σε Μικρές και Πολύ μικρές
Επιχειρήσεις του Εμπορικού Τομέα για την αύξηση της
Ανταγωνιστικότητάς τους |
ΑΝΑΘΕΤΟΥΣΑ ΑΡΧΗ |
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ -
Γενική Γραμματεία Εμπορίου - ΕΟΜΜΕΧ - Επιχειρησιακό
Πρόγραμμα ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ |
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΡΓΟΥ |
To πρόγραμμα αυτό εντάσσεται στο Μέτρο
8.2. Δράση 8.2.6 Πράξη 1 του
Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητας (ΕΠΑΝ) του Γ'
Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης (ΚΠΣ) |
ΧΡΟΝΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
|
ΦΟΡΕΙΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
Εργαστήριο "Βιοφυσικό Περιβάλλον: Νευροεπιστήμες &
Μάθηση" ΕΚΠΑ,
Εταιρεία ICT Hellas ΚΕΚ
Πανεπιστημίου Αθηνών |
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ |
€ 18.000 |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
Το πρόγραμμα αποσκοπεί στην αναβάθμιση
του στελεχιακού και εργατικού δυναμικού των Μικρών και πολύ
Μικρών Επιχειρήσεων του Εμπορικού Τομέα της Χώρας, στην
βελτίωση της τεχνογνωσίας των εργαζομένων και της ικανότητας
τους να παρακολουθούν τις εξελίξεις της οικονομίας, στην
αύξηση της ικανότητας προσαρμογής και των δυνατοτήτων
απασχόλησης των εργαζομένων και ιδιαίτερα των νέων με στόχο
την ευελιξία τους, στην βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των
εμπορικών επιχειρήσεων της χώρας μέσω της αναβάθμισης των
δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού τους. |
|
ΕΡΓΟ |
Προγράμματα κατάρτισης 6.500
εργαζομένων σε εξειδικευμένες δεξιότητες χρήσης ΤΠΕ |
ΑΝΑΘΕΤΟΥΣΑ ΑΡΧΗ |
Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής
Προστασίας / Γενική Γραμματεία Κοινοτικών & άλλων πόρων /
Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής συγχρηματοδοτούμενων ενεργειών από
το ΕΚΤ |
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΡΓΟΥ |
Κοινωνία της Πληροφορίας -
Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας / Γενική
Γραμματεία Κοινοτικών & άλλων πόρων / Ειδική Υπηρεσία
Εφαρμογής συγχρηματοδοτούμενων ενεργειών από το ΕΚΤ |
ΧΡΟΝΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
25/6/2006 - 31/12/2007 |
ΦΟΡΕΙΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
Εργαστήριο "Βιοφυσικό Περιβάλλον: Νευροεπιστήμες &
Μάθηση" ΕΚΠΑ,
εταιρεία ICT Hellas |
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ |
€ 60.000 |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
Το ΚΕΚ του Εθνικού και Καποδιστριακού
Πανεπιστημίου Αθηνών θα συνεργαστεί με το Διαπιστευμένο /
Πιστοποιημένο Εκπαιδευτικό κέντρο ICT Hellas στα διπλώματα:
Στελέχη ανάπτυξης λογισμικού και εφαρμογών, Στελέχη
ανάπτυξης και διαχείρισης επικοινωνιακών συστημάτων και
δικτύων, Στελέχη ανάπτυξης εφαρμογών Διαδικτύου και
επιχειρησιακών εφαρμογών στο Διαδίκτυο (ηλεκτρονικού
επιχειρείν), Στελέχη τεχνικής υποστήριξης και πωλήσεων
ηλεκτρονικών υπολογιστών και δικτύων.
Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα
του προγράμματος ---> |
|
ΕΡΓΟ |
Συλλογή, τεκμηρίωση
και ψηφιοποίηση πολιτιστικού - ιστορικού υλικού και
τουριστικού προϊόντος του Άργους και προβολής του μέσω
διαδικτύου - ΜΕΤΡΟ 2.4:
Περιφερειακά Γεωγραφικά Πληροφοριακά Συστήματα και
Καινοτομικές Ενέργειες |
ΑΝΑΘΕΤΟΥΣΑ ΑΡΧΗ |
Κοινωνία της Πληροφορίας, Δήμος Άργους |
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΡΓΟΥ |
Κοινωνία της Πληροφορίας, Δήμος Άργους |
ΧΡΟΝΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
12/04/2007 - 12/07/2007 |
ΦΟΡΕΙΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
Δήμος Άργους,
Εργαστήριο
"Βιοφυσικό Περιβάλλον: Νευροεπιστήμες & Μάθηση" ΕΚΠΑ,
Stratis Στρατηγικές και δράσεις Κοινωνίας Πληροφοριών
ΕΠΕ |
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ |
€ 23.500 |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
Η επιλογή του προς επεξεργασία και
ψηφιοποίηση υλικού τεκμηρίωσης για το παρόν έργο έχει ως
κριτήριο την ιστορική, πολιτιστική και τουριστική προβολή
της περιοχής του Άργους, με την ανάδειξη και διάχυση της
πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής, τόσο στην
Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Σύμφωνα με τα παραπάνω,
επιδιώχθηκε, μέσω της επιλογής του συγκεκριμένου υλικού, να
απεικονίζεται όλη η αρχαία και η σύγχρονη ιστορία της
περιοχής, ενώ παράλληλα να αναδεικνύονται τα αξιοθέατα από
όλα τα γεωγραφικά διαμερίσματα της πόλης. Επιπρόσθετα,
κριτήριο για την επιλογή υπήρξε η δυνατότητα του υλικού να
αναδείξει και να τονίσει τη σύγχρονη δυναμική της περιοχής,
προσελκύοντας τον επισκέπτη όχι μόνο για το παρελθόν αλλά
και για το παρόν και το μέλλον. Στο παρόν κείμενο θα
παρουσιαστεί η απογραφή και η κατηγοριοποίηση του υλικού του
τελικού καταλόγου επιστημονικής τεκμηρίωσης του ιστορικού,
τουριστικού και πολιτιστικού πλούτου του Δήμου Άργους. Το
προς ψηφιοποίηση υλικό θα εμπλουτιστεί περαιτέρω με 300
υπάρχουσες φωτογραφίες. Το προεπιλεγμένο υλικό διαιρέθηκε σε
τέσσερις μεγάλες κατηγορίες: 1. στην αρχαία και βυζαντινή
ιστορία της περιοχής, 2. στη σύγχρονη ιστορία της περιοχής,
3. στα αξιοθέατα της περιοχής και 4. στη σύγχρονη δυναμική
της περιοχής. Η πέμπτη κατηγορία περιλαμβάνει το φωτογραφικό
υλικό, κατανεμημένο με βάση τις τέσσερις παραπάνω ενότητες.
Στην ανάπτυξη των ενοτήτων, αρχικά αναφέρεται ο τίτλος της
έκδοσης και στην επόμενη σειρά οι σελίδες που μπορούν να
χρησιμοποιηθούν για την εκάστοτε ενότητα, με τον τίτλο που
τις συνοδεύει (όταν πρόκειται για αυτοτελές κεφάλαιο) και
έναν σύντομο χαρακτηρισμό του περιεχομένου τους. |
|
ΕΡΓΟ |
Πιλοτική έρευνα
της λειτουργίας των μετρικών προτύπων (patterns) στην
ποιητική δημιουργία του Αισχύλου. Αναζήτηση
παιδαγωγικών και δομολειτουργικών
προδιαγραφών, με σκοπό την ανάπτυξη ενός ιδιοφυούς,
πολυδυνάμου, εκπαιδευτικού, αυτοπροσαρμοζομένου, πολυμεσικού,
νοήμονος συστήματος (ΚΑ 70/3/8934) |
ΑΝΑΘΕΤΟΥΣΑ ΑΡΧΗ |
Γραμματεία Επιτροπής Ερευνών –
Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων & Έρευνας Εθνικού &
Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών |
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΡΓΟΥ |
Γραμματεία Επιτροπής Ερευνών –
Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων & Έρευνας Εθνικού &
Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών |
ΧΡΟΝΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
02/02/2007 - 20/11/2007 |
ΦΟΡΕΙΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
Εργαστήριο
"Βιοφυσικό Περιβάλλον: Νευροεπιστήμες & Μάθηση" ΕΚΠΑ |
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ |
€ 2.800 |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
Θεωρητικό πλαίσιο. Διερεύνηση προσωδιακών
νόμων. Προδιαγραφές του υλικού που θα χρησιμοποιηθεί.
Προδιαγραφές λειτουργίας του μοντέλου. Σχεδιασμός. Μελέτη
Αλληλεπιδράσεων. Εξοικείωση και επιλογής ειδικής
μεθοδολογίας διερεύνησης. 2. Αποκρυστάλλωση των μετρικών
patterns-νοητικών σχημάτων που θα χρησιμοποιηθούν. Εύρεση
μεταδεδομένων, διασυνδέσεων. , 3. Ανάπτυξη ειδικών
εργαλείων για την δημιουργία του πηγαίου κώδικα. 4. Τελική
έκθεση των νοητικών σχημάτων μέσω μαθηματικών
εργαλείων-οντοτήτων. Προτάσεις παιδαγωγικών και
δομολειτουργικών προδιαγραφών για την δημιουργία μοντέλου (πρωτοτύπου)
ιδιοφυούς πολυδύναμου εκπαιδευτικού αυτοπροσαρμοζόμενου
συστήματος, μετακινούμενης μορφής. |
|
ΕΡΓΟ |
Τίτλος πράξης:
Επιμόρφωση – Πιστοποίηση Γυναικών Αρχικής Επαγγελματικής
Εκπαίδευσης & Κατάρτισης σε Δεξιότητες Πληροφορικής
Επιχειρηματικού Σεναρίου" του ΕΠΕΑΕΚ 2000-2006 που
συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (Ε.Κ.Τ.)
κατά 75% και Εθνικούς πόρους κατά 25%. Κατηγορία πράξεων:
4.1.1.στ: "Θετικές Ενέργειες Υπέρ των Γυναικών" |
ΑΝΑΘΕΤΟΥΣΑ ΑΡΧΗ |
ΕΠΕΑΕΚ |
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΡΓΟΥ |
ΥΠΕΠΘ, ΕΠΕΑΕΚ |
ΧΡΟΝΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
2006-2007 |
ΦΟΡΕΙΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
ΤΕΙ
Καβάλας Σ.Τ.ΕΦ.
Τμήμα Μηχανολογίας, Καθ.
Μαρία Τζάνη (Διευθύντρια Εργαστηρίου
"Βιοφυσικό Περιβάλλον: Νευροεπιστήμες & Μάθηση" ΕΚΠΑ)
|
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ |
|
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
Το έργο αφορά στην Δράση V: "Υλοποίηση
Επιμορφωτικών Σεμιναρίων". Η πρόταση αφορά
μαθήτριες/σπουδάστριες όλων των ειδικοτήτων και όλων των
σχολείων (ΤΕΕ/ΙΕΚ). Ειδική κατηγορία αποτελούν οι
ειδικότητες σχετικές με την πληροφορική. Στη περίπτωση αυτή
οι επιμορφούμενες (κυρίως αστικών κέντρων με σύνδεση στο
Ίντερνετ) θα παρακολουθήσουν την επιμόρφωση με εξ'αποστάσεως
ασύγχρονη τηλε-εκπαίδευση από το σπίτι. Η πρόταση δίνει
ιδιαίτερη βαρύτητα σε ορεινές-απομακρρυσμένες-νησιωτικές
περιοχές της επικράτειας. Το έργο δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα
στις ειδικές πληθυσμιακές κατηγορίες της πρόσκλησης:στην
Αθήνα & Θεσ/νίκη τα ΚΣΕ θα λειτουργήσουν στις περιοχές που
υπάρχουν αυτές οι ειδικές κατηγορίες. στις πρωτεύουσες των
νομών, η επιλογή των επιμορφούμενων θα γίνει με κριτήρια την
ένταξή των μαθητριών/σπουδαστριών στις παραπάνω κατηγορίες.
Οι παραπάνω διαδικασίες επιλογής των ΚΣΕ και των
επιμορφούμενων θα διεξαχθούν με έρευνα σε 331 πιστοποιημένα
ΚΣΕ που βρίσκονατι εντός ΤΕΕ/ΙΕΚ/ΕΛ, από την οποία θα
προκύψουν ποσοτικά αποτελέσματα. Το περιεχόμενο του
προγράμματος επιμόρφωσης (επισυνάπτεται αναλυτικό)
αποτελείται από τις παρακάτω ενότητες: 1. Εξοικείωση με
τις ΤΠΕ: εισαγωγή στις ΤΠΕ και στη χρήση εφαρμογών όπως
επεξεργασία κειμένου, φύλλα εργασίας, βάσεις δεδομένων και
προγράμματα e-mail και internet. (40 ώρες) 2. Εκκίνηση
Επιχειρηματικότητας (Business Start-Up): εισαγωγή στην
επιχειρηματικότητα ΜΜΕ παρουσιάζοντας και αναλύοντας
πρακτικά θέματα που αφορούν στην περιγραφή και υλοποίηση
μίας επιχειρηματικής ιδέας. (40 ώρες) 3. Παρουσίαση –
περιγραφή ενός επιχειρηματικού σεναρίου με χρήση των ΤΠΕ:
εκπαίδευση των επιμορφούμενων ώστε να μπορέσουν να
εκτελέσουν χωρίς άμεση επίβλεψη, ποικίλες ή όχι συνήθεις
εργασίες σχετικές με επιχειρηματικά σχέδια, κάνοντας
αποτελεσματική χρήση των ΤΠΕ, καθώς και προετοιμασία τους
ώστε να αντεπεξέλθουν επιτυχώς στις εξετάσεις πιστοποίησης.
(40 ώρες) Προβλέπονται ταχύρυθμα σεμινάρια στους εκπαιδευτές
που θα διδάξουν τις παραπάνω ενότητες. Η εμβέλεια του
προτεινόμενου έργου είναι πανελλαδική, όπως φαίνεται από τον
παραπάνω πίνακα. Θα επιμορφωθούν μαθήτριες/σπουδάστριες από
όλες τις βαθμίδες των ΤΕΕ/ΙΕΚ καθώς και του Ενιαίου Λυκείου
και Επαγγελματικών Λυκείων. Συμμετοχή στα παραδοτέα: 1.2.1.
Καθορισμός Περιεχομένου Επιμόρφωσης & Εκπαιδευτικού Υλικού -
Ανάπτυξη μεθοδολογίας, εκπαιδευτικών στόχων και συγγραφή
οδηγιών – προδιαγραφών του Εκπαιδευτικού Υλικού. 1.3.1.
Μελέτη - Επιλογή Ομάδας Μαθητριών Πιλοτικής Επιμόρφωσης -
Ανάπτυξη ερωτηματολογίου και μεθοδολογίας για την επιλογή
της Ομάδας Μαθητριών Πιλοτικής Επιμόρφωσης. Επεξεργασία των
συμπληρωμένων ερωτηματολογίων και επιλογή των μαθητριών του
πιλοτικού σεμιναρίου. 1.3.2. Πιλοτική Επιμόρφωση -
Εισηγήσεις & Επίβλεψη Εργασιών Πιλοτικής Επιμόρφωσης. |
|
ΕΡΓΟ |
Μελέτη Ψηφιοποίησης Υλικού Δημοσίων Βιβλιοθηκών
(ΚΑ 70/3) |
ΑΝΑΘΕΤΟΥΣΑ ΑΡΧΗ |
Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε. (ΚτΠ Α.Ε.) |
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΡΓΟΥ |
Το Έργο χρηματοδοτείται από το
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας», στο
πλαίσιο του Γ’ ΚΠΣ, σε ποσοστό 75% από την Ευρωπαϊκή
Ένωση και 25% από Εθνικούς Πόρους.Οι δαπάνες του Έργου
θα βαρύνουν το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και
συγκεκριμένα τον κωδικό έργων 2004ΣΕ34530016. |
ΧΡΟΝΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
03/03/06 - 03/03/07 |
ΦΟΡΕΙΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
Τμήμα
Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών ΕΚΠΑ -
Εργαστήριο
"Βιοφυσικό Περιβάλλον: Νευροεπιστήμες & Μάθηση" ΕΚΠΑ
|
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ |
€ 84.960 |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
Στόχος του έργου είναι η εκπόνηση Μελέτης
για την ψηφιοποίηση του υλικού των Δημοσίων Βιβλιοθηκών.
Οι Δημόσιες Βιβλιοθήκες, 46 τον αριθμό και διεσπαρμένες
σε όλη την Ελλάδα, έχουν στην κατοχή τους μεγάλο αριθμό
τεκμηρίων σε έντυπη, χειρόγραφη ή άλλη μορφή. Σκοπός της
Μελέτης είναι να προσδιοριστούν μία σειρά από κριτήρια
με βάση τα οποία θα επιλεγεί μέρος του υλικού των
Βιβλιοθηκών, το οποίο κρίνεται ως σημαντικό για
εκπαιδευτικούς, ερευνητικούς, ιστορικούς και
πολιτιστικούς σκοπούς. Μία πρώτη κατηγοριοποίηση του
υλικού δίνεται από τα ακόλουθα κριτήρια:
-
βιβλία και έντυπα πριν το 1920
(αρχέτυπα και παλαιά βιβλία)
-
εφημερίδες και περιοδικά πριν το 1920
-
χειρόγραφα
-
αρχειακό υλικό
-
συλλογές με ιδιαίτερη τοπική σημασία
-
εφημερίδες και περιοδικά της περιόδου
1920-2000
-
έντυπα και συλλογές μετά το 1920.
Το υλικό που θα επιλεγεί θα αποτελέσει
το υλικό που θα ψηφιοποιηθεί στα πλαίσια ενός άλλου
έργου. Ταυτόχρονα, θα εξεταστούν οι τρόποι ψηφιοποίησης
του υλικού αυτού ανάλογα με την κατάσταση και το είδος
του. |
|
ΕΡΓΟ |
Β΄ Θερινό Σχολείο: "Νοοστρατηγική Διαπραγμάτευση του
Μέντορα" (ΚΑ 70/3/8716) |
ΑΝΑΘΕΤΟΥΣΑ ΑΡΧΗ |
Εργαστήριο "Βιοφυσικό Περιβάλλον: Νευροεπιστήμες &
Μάθηση" ΕΚΠΑ |
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΡΓΟΥ |
Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών -
Εργαστήριο "Βιοφυσικό Περιβάλλον: Νευροεπιστήμες &
Μάθηση" ΕΚΠΑ, Δήμος Δελφών Φωκίδας |
ΧΡΟΝΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
21/08/06 - 25/08/06 |
ΦΟΡΕΙΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών -
Εργαστήριο "Βιοφυσικό Περιβάλλον: Νευροεπιστήμες &
Μάθηση" ΕΚΠΑ, Δήμος Δελφών Φωκίδας |
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ |
€ 18.000 |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
Το Θερινό Σχολείο, που τελεί υπό την αιγίδα
της Πρυτανείας του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου
Αθηνών, αποτελεί μια νέα σημαντική αφετηρία για τον χώρο
της Στρατηγικής στην Εκπαίδευση, στον διεθνή χώρο. Μετά την
διοργάνωση του Α΄
Θερινού Σχολείου («Δυναμικές Στρατηγικές στην Εκπαίδευση»,
Δελφοί 17-21/08/05), που στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία,
με χαρά ανακοινώνουμε την διοργάνωση του Β΄ Θερινού Σχολείου,
που θα διεξαχθεί στους Δελφούς (21-25/08/06).
Τα ζητήματα που θα μας απασχολήσουν στο 2ο
Θερινό Σχολείο των Δελφών είναι τα εξής: Ποιός ο πραγματικός
ρόλος του μέντορα; Ποιά τα αυθεντικά χαρακτηριστικά του;
Ανάμεσα στον έμπειρο manager μιας επιχείρησης και τον
ανεγνωρισμένο δάσκαλο– καθοδηγητή τις προσπάθειας για γνώση
και επαγγελματική επιλογή, ποιά αλήθεια είναι η φύση του
αληθινού μέντορα; Πόσο επίκαιρος με την έννοια του αναγκαίου
καθίσταται ο ρόλος του στην σημερινή εποχή; Τί και με ποιά
διαδικασία αξιολογείται, εν κατακλείδι, η συμβολή του; |
|
ΕΡΓΟ |
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ
ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΥΠΡΟΥ |
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ |
ΔΕΣΜΗ Προγραμμάτων Ιδρύματος Προώθησης Έρευνας για
Έρευνα και Τεχνολογική Ανάπτυξη την Περίοδο 2003-2005» |
ΑΝΑΘΕΤΟΥΣΑ ΑΡΧΗ |
ΙΔΡΥΜΑ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΥΠΡΟΥ |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
Η ΔΕΣΜΗ 2003-2005 φιλοδοξεί να
λειτουργήσει ως μηχανισμός μεσοπρόθεσμης στρατηγικής
στόχευσης που επιδιώκει να δημιουργήσει από τη μια, τις
συνθήκες ισόρροπης ανάπτυξης των ερευνητικών υποδομών
και της γνώσης και από την άλλη, τις προϋποθέσεις για τη
δυναμική συμμετοχή της Κύπρου στο διεθνή ανταγωνισμό της
έρευνας και των νέων τεχνολογιών.
Η ένταξη της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση δημιουργεί νέες
απαιτήσεις για την κυπριακή οικονομία και προϋποθέτει τη
βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των κυπριακών
επιχειρήσεων με τη δημιουργία νέων προϊόντων και
υπηρεσιών και την αξιοποίηση σύγχρονων ερευνητικών
επιτευγμάτων. Ανταποκρινόμενο
στις προσκλήσεις της εποχής, το ΙΠΕ δημιουργεί νέους
θεσμούς για την ερευνητική κοινότητα και το βιομηχανικό
κόσμο και προωθεί Προγράμματα και Δράσεις που
προσβλέπουν στην ανάπτυξη του τόπου και στην ευημερία
του Κύπριου πολίτη.
Η ΔΕΣΜΗ 2003-2005 έχει ως βασικό στόχο:
- την προώθηση της αναπτυξιακής διαδικασίας και βελτίωση
της ποιότητας ζωής στον ευρύτερο κοινωνικό ιστό της
Κύπρου,
- την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της κυπριακής
οικονομίας,
- την περαιτέρω ανάπτυξη των δυνατοτήτων για διεξαγωγή
υψηλού επιπέδου εγχώριας έρευνας, και
- την προώθηση της συμμετοχής των κυπριακών φορέων σε
διεθνή έρευνα.
Η ΔΕΣΜΗ 2003-2005 αποτελείται από τρεις (3) Κύκλους
Στρατηγικών Επιδιώξεων, έντεκα (11) Ερευνητικά
Προγράμματα και τριάντα τέσσερις (34) Ειδικές Δράσεις,
για την καθεμιά εκ των οποίων έχουν διαμορφωθεί
εξειδικευμένοι στόχοι και κανόνες διαχείρισης και
διεκπεραίωσης. Ο συνολικός
προϋπολογισμός των έργων της ΔΕΣΜΗΣ αναμένεται να
ανέλθει στα 20 εκ. ΛΚ εκ των οποίων η κρατική συμβολή θα
ανέλθει σε 11.65 εκ. ΛΚ. Υπολογίζεται ότι θα
χρηματοδοτηθούν 250 ερευνητικά έργα και 150
υποστηρικτικές δραστηριότητες. |
|
ΕΡΓΟ |
«ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΔΕΙΞΗ
- ΠΡΟΒΟΛΗ
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ»
(70/3/8431) |
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ |
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ |
ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
Ε.Κ.Π.Α.,
Εργαστήριο Βιοφυσικό Περιβάλλον:
Νευροεπιστήμες & Μάθηση, Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών,
Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος |
ΑΝΑΘΕΤΟΥΣΑ ΑΡΧΗ |
Δήμος Λαυρεωτικής (Διακήρυξη αριθμός: 1/2005) |
ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ |
EL_008/04/2005 |
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ |
€ 77.350 |
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
01/02/06 - 31/07/06 |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
Το έργο αφορά την απόκτηση τεχνικού
εξοπλισμού (hardware), την εγκατάσταση και
παραμετροποίηση αυτού στην έδρα του εργοδότη (IT
Service), καθώς και την ανάπτυξη εξειδικευμένης λύσης –
ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα για την επεξεργασία,
καταχώρηση και διαχείριση ψηφιακού υλικού (φωτογραφίες
και περιγραφικά κείμενα αυτών). Παράλληλα, προβλέπεται η
δημιουργία ενός δικτυακού τόπου (Δικτυακή Πύλη) στην
οποία θα παρουσιάζεται το ψηφιακό υλικό το Δήμου, καθώς
και επιπλέον υλικό. Ο δικτυακός τόπος θα υποστηρίζει
πολύγλωσσο σύστημα προβολής, ενός θα ληφθούν υπόψη και
όλα τα σύγχρονα πρωτόκολλα υλοποίησης (σε όσες φάσεις
κριθεί απαραίτητο). Παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα
για φιλοξενία του δικτυακού τόπου για λογαριασμό της
εργοδότριας σε διακομιστές (servers) υψηλής
διαθεσιμότητας της εργολήπτριας (διαθεσιμότητα >98% σε
ετήσια βάση). Η φιλοξενία ΔΕΝ αποτελεί υποχρέωση της
εργολήπτριας για το συγκεκριμένο έργο. Πέραν της
ανάπτυξης, δυνατότητες δυναμικής ανανέωσης του
περιεχομένου είναι αναγκαίες μέσα από φιλικό προς το
χρήστη σύστημα διαχείρισης (Dynamic Content Management
System (DCMS, User Friendly). |
|
|
|
|
|
ΕΡΓΟ |
Μελέτη Ειδικού Στρατηγικού
Σχεδιασμού για την Τουριστική Ανάπτυξη του Δήμου Δελφών
(ΚΑ 70/3/7910) |
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ |
Δήμος Δελφών Φωκίδας |
ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
Εργαστήριο Βιοφυσικό Περιβάλλον:
Νευροεπιστήμες & Μάθηση |
ΑΝΑΘΕΤΟΥΣΑ ΑΡΧΗ |
Δήμος Δελφών Φωκίδας |
ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ |
ΚΑ 70/3/7910 |
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ |
€ 50.000 |
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
21/12/2004 - 31/03/2005 |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
Ο Δήμος Δελφών, ανταποκρινόμενος στην
ανάγκη περαιτέρω ανάπτυξής του και εύρεση πόρων εκτός
του κρατικού προϋπολογισμού, οδηγήθηκε στην δημιουργία
ενός Στρατηγικού Πλάνου Τουριστικής Ανάπτυξης 2005 –
2008. Πρωταρχικός στόχος του Πλάνου 2005 – 2008 είναι η
προσέλκυση τουριστών υψηλού επιπέδου, οι οποίοι θα είναι
σε θέση να εκτιμήσουν εκτός από την ιστορική σημασία της
περιοχής και τις φυσικές ομορφιές της, παρέχοντάς τους
υψηλών προδιαγραφών διευκολύνσεις και υπηρεσίες. |
|
|
|
ΕΡΓΟ |
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ (ΛΑΕΚ
0,45%) ΕΤΟΥΣ 2005
(ΚΑ 70/3/2949) |
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ |
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ |
ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
Ε.Κ.Π.Α.,
Εργαστήριο Βιοφυσικό Περιβάλλον:
Νευροεπιστήμες & Μάθηση, Πανελλαδικός Σύλλογος Κομμωτών
- Κουρέων |
ΑΝΑΘΕΤΟΥΣΑ ΑΡΧΗ |
Πανελλαδικός Σύλλογος Κομμωτών - Κουρέων |
ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ |
απόφ. αριθμ 304/32/7-12-2004/Επιτροπή Διαχείρισης του
ΛΑΕΚ |
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ |
€ 63.450 |
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
08/01/06 - 15/03/06 |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
Σκοπός της ενέργειας αυτής είναι η
προετοιμασία των επαγγελματιών κομμωτών ώστε να έχουν
ετοιμότητα παρακολούθησης, αξιολόγησης και υιοθέτησης
των νέων τάσεων στις διαδικασίες της κομμωτικής τέχνης,
στην αναθεώρηση του περιβάλλοντος εργασίας τους μέσα από
σύγχρονες πρακτικές και τάσεις που απαιτούν ένα ευρύτατο
φάσμα θεωρητικής κατάρτισης σε θέματα που καλύπτουν τη
διάδραση του κομμωτή με το περιβάλλον του (πελάτες,
κομμωτές, κομμωτήριο, διαδικασίες κλπ). Η τέχνη της
κομμωτικής είναι μία τέχνη πολύ παρεξηγημένη και το
επάγγελμα του κομμωτή κοινωνικά υποβαθμισμένο. Η τέχνη
του κομμωτή έχει τη διάσταση της δημιουργίας και μάλιστα
της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Συμβάλλει στην ομορφιά
και την υπηρετεί. Στην καθημερινή επαγγελματική
λειτουργία δεν λαμβάνεται υπ’ όψιν ότι ο σωστός
επαγγελματίας κομμωτής πρέπει να είναι και γνώστης της
ψυχολογίας, του κοινωνικού γίγνεσθαι με δυνατότητες
αισθητικής και επικοινωνίας εφ’ όσον είναι γνωστό πως ο
πελάτης ‘’αφήνεται’’ στο κομμωτήριο, όχι μόνον όσον
αφορά το τριχωτό της κεφαλής, αλλά και ως άνθρωπος με
συγκεκριμένες ιδιαιτερότητες και προβλήματα. Στο σαλόνι
του κομμωτηρίου αναπαράγεται σχεδόν όλο το φάσμα της
κοινωνικής δυναμικής. Τα αποτελέσματα του προγράμματος
κατάρτισης θα είναι άμεσα και ορατά στο εργασιακό
περιβάλλον των κομμωτών που θα τα παρακολουθήσουν. Οι
κομμωτές θα ενημερώνονται για τις εξελίξεις στην
καλλιτεχνία και θα καταρτιστούν σε επίπεδο τεχνικών
κομμωτικής, πολιτισμικής μετάγγισης και απόκτησης
ειδικών δεξιοτήτων και διάδρασης με την τεχνολογία,
καθώς και παρακολούθηση των εξελίξεων αυτής, Έτσι ο
κομμωτής βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να νοιώθει όχι
μόνο απλά ενημερωμένος, αλλά και σίγουρος και με
υψηλότερο δείκτης αυτοεκτίμησης για τα επαγγελματικά του
προσόντα, κάτι απολύτως απαραίτητο για οποιοδήποτε
επάγγελμα και πολύ περισσότερο για εκείνα στα οποία ο
δημιουργικός παράγοντας είναι ιδιαίτερα σημαντικός.
|
|
ΕΡΓΟ |
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ / ΕΡΜΗΣ
(ΚΑ 70/3) |
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ |
Γενική Γραμματεία Έρευνας
Τεχνολογίας |
ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ |
Γενική Γραμματεία Έρευνας
Τεχνολογίας |
ΤΟΠΟΣ |
ΖΑΠΠΕΙΟΝ
ΜΕΓΑΡΟΝ |
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ |
€ 6.000 |
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
30/06-07/07/2005 |
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ |
Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος
– Διευθυντής: Καθηγητής Γ.Θ. Καλκάνης, διεύθυνση:
http://micro-kosmos.uoa.gr/
Εργαστήριο Βιοφυσικό Περιβάλλον, Νευροεπιστήμες και Μάθηση
– Διευθύντρια: καθηγήτρια Μ. Τζάνη, διεύθυνση:
http://benl.primedu.uoa.gr/
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
Έργο Oλότεχνο
Το λογισμικό με τίτλο «Oλότεχνο» που
παρουσιάστηκε στην «Εβδομάδα Επιστήμης και Τεχνολογίας»
επιτρέπει την εκμετάλλευση, κατά τη διδασκαλία, των δυνατοτήτων
που προσφέρουν οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών
(Τ.Π.Ε.). Τα κύρια χαρακτηριστικά του είναι η πολλαπλή χρήση των
Τ.Π.Ε. με συνδυασμό της χρήσης εφαρμογών που προσφέρονται μαζί
με το λειτουργικό σύστημα κάθε υπολογιστή και εργαλείων που
επιτρέπουν τη διασύνδεση του εργαστηριακού περιβάλλοντος με τον
υπολογιστή, επιτρέποντας την διεύρυνση των εκπαιδευτικών δυνατοτήτων.
Έργο Ηλιακός Θερμοσίφωνας
Πρόκειται για λογισμικό και υλικό για την
υποστήριξη της μελέτης της Ροής Θερμότητας στο Δημοτικό σχολείο.
Η ροή θερμότητας προσομοιάζεται και οπτικοποιείται στην οθόνη με
αναπαραστάσεις της ανταλλαγής φωτονίων καθώς και των κινήσεων
των μορίων του μικροκόσμου, ενώ συγχρόνως διενεργούνται
μετρήσεις της θερμοκρασίας από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή μέσω
αισθητήρων.
Έργο Ηλεκτρικό Ρεύμα
Πρόκειται για λογισμικό που μελετά τα θερμικά και
φωτεινά αποτελέσματα του ηλεκτρικού ρεύματος σε μεταλλικό αγωγό:
την αύξηση της θερμοκρασίας, τη γραμμική διαστολή, την τήξη και
τη φωτοβολία.
Έργο Κβαντο-προσεγγίσεις
Με αυτό το λογισμικό πραγματοποιείται η κατάλληλη
προσαρμογή των επιστημονικών μοντέλων της κβαντικής φυσικής με
ταυτόχρονη χρήση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών,
ώστε να οπτικοποιηθούν οι δομές του μικροκόσμου σύμφωνα με το
κβαντικό μοντέλο.
Έντυπο της συμμετοχής των
εργαστηρίων στην Έκθεση [pdf]
Δημοσιεύματα
Φωτογραφικό υλικό |
|
ΕΡΓΟ |
Α΄ Θερινό Σχολείο "Δυναμικές Στρατηγικές στην
Εκπαίδευση" (70/3/8716) |
ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ |
Εργαστήριο Βιοφυσικό Περιβάλλον, Νευροεπιστήμες και Μάθηση |
ΤΟΠΟΣ |
Δελφοί (αίθουσα συνεδριάσεων
Δημοτικού Συμβουλίου Δελφών) |
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ |
€ 15.000 |
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
17-21/08/2005
|
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ |
Υπό την
αιγίδα του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Με την
ευγενική χορηγία του Δήμου Δελφών.
|
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
...Κυριότερος στόχος του Θερινού Σχολείου είναι να
αντιμετωπίσει ο εκπαιδευτικός τα νέα τεχνολογικά μέσα ως
δυνατότητα και ευκαιρία, να κατατεθούν παράλληλα τα νέα
πορίσματα και οι θεωρίες που προέρχονται από τον χώρο
των θετικών επιστημών (από τον μακρόκοσμο στον
μικρόκοσμο) και ειδικότερα να παρουσιαστεί ο εγκέφαλος –το
όργανο που μαθαίνει, καθώς και να τεθούν προβληματισμοί
πάνω στις παραδοσιακές στρατηγικές της εκπαίδευσης στο
νέο διαμορφούμενο περιβάλλον. Η θεσμοθέτηση του
συγκεκριμένου Θερινού Σχολείου των Δελφών αποτελεί
προοπτική και αίτημα των καιρών στην πορεία προς τη
διαμόρφωση συμπαντικής συνείδησης από την διεθνή
εκπαιδευτική κοινότητα.
Χαρακτηριστικά, όπως μας δήλωσε η καθηγήτρια του Π.Τ.Δ.Ε.
κ. Μ. Τζάνη, το βασικό μήνυμα του Θερινού Σχολείου είναι
το ακόλουθο: «Δεν μπορείς να εφαρμόσεις στρατηγικές, εάν
δεν αλλάξεις τον τρόπο σκέψης των εκπαιδευτικών. Στόχος
είναι να δημιουργηθεί και να καθιερωθεί διεθνώς ένας
θεσμός, ο οποίος θα αποτελεί διεπιστημονικό βήμα για την
επιστημονική γνώση και έρευνα. Στο επίπεδο αυτό
προσπαθήσαμε να καταδείξουμε, με τη συνδρομή κυρίως των
θετικών επιστημών και μέσα από την παρουσίαση του
οργάνου που μαθαίνει, του εγκεφάλου, ό,τι αυτό που
αποτελεί βασικό και πρωταρχικό ζητούμενο είναι να
αλλάξουμε τον τρόπο του σκέπτεσθαι, κυρίως σε ό,τι
συνιστά μάθηση και εκπαιδευτικό γεγονός». |
|
ΕΡΓΟ |
Το
Ελληνικό Μέτρο–Μια κωδικοποιημένη μορφή του Φυσ.
Νόμου–Παραγωγή ειδικών καινοτόμων λογισμικών
(70/3/3085) |
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ |
Γραμματεία Επιτροπής Ερευνών –
Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων & Έρευνας Εθνικού &
Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών |
ΑΝΑΔΟΧΟΣ |
Εργαστήριο Βιοφυσικό Περιβάλλον, Νευροεπιστήμες και Μάθηση |
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ |
Καθηγήτρια Μαρία Τζάνη |
ΚΥΡΙΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ |
Δρ. Χρήστος Κεχαγιάς |
ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ |
70/4/3085 (Γ.Ε.Ε/ΕΛΚΕ ΕΚΠΑ) |
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ |
€ 6.000 |
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
2003 - 2005 |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
Το έργο αφορούσε: Α) στον εντοπισμό
και την συστηματική συλλογή - καταγραφή όλων των
μετρικών και ρυθμικών ειδών, με μαρτυρημένα παραδείγματα
(ανασκόπηση βιβλιογραφίας) και/σε φράσεις-στίχους, εν
είδει προτύπων εφαρμογών του κανόνα.
Β) Κατηγοριοποίηση και ομαδοποίηση των μετρικών
οικογενειών (δόμηση και οργάνωση δεδομένων), με βάση τα
κοινά χαρακτηριστικά τους γνωρίσματα και τελική
ταξινόμησή τους με κριτήριο την ιστορική σειρά εμφάνισής
τους, στην Ελληνική Τέχνη, και το Λόγο, τη χρήση και
αξιοποίησή τους από τους ποιητές (από την εποχή και τα
έργα των επικών, μέχρι και τον 4ο π.Χ. αι.)- Κριτήρια
ταξινόμησης- Αντικειμενική αξιολόγηση στοιχείων και
δεδομένων. Γ) Ανάλυση και αποκωδικοποίησή τους, ώστε να
παρατηρηθεί η εσωτερική δομή και η ιδιαίτερη λειτουργία
κάθε μετρικού είδους. Συνδυασμοί που μπορούν να
παρατηρηθούν και μετά να ονομαστούν και τελικά εκ νέου
κωδικοποίησή τους με μαθηματικά σύμβολα και όρους (χρήση
δυαδικού συστήματος), ώστε να είναι εφικτή η στατιστική
και περιγραφική ανάλυση και η εξαγωγή μετρήσιμων
αποτελεσμάτων, με σκοπό τη διατύπωση τεκμηριωμένων
συμπερασμάτων. Δ) Παραγωγή
ειδικών καινοτόμων λογισμικών, προς χρήσιν των μαθητών
της ενιαίας εννεάχρονης εκπαίδευσης.
Σε μια τελική αποτίμηση, αναφέρεται ότι το Μέτρο,
η προσωδία και ο ρυθμός της αρχαίας Ελληνικής ποίησης
ανταποκρίνονται σε συναισθηματικές φορτίσεις, σε
κοινωνικές συμπεριφορές (πρότυπα, νόρμες) και πάνω απ’
όλα σε πολιτικές συμπεριφορές. Με άλλα λόγια, στηρίζει
επιμεριζόμενο σε όλες τις εκφάνσεις, αυτό που
προσδιορίζεται με τον όρο «Ελληνικό Ήθος».
Το λογισμικό που παρήχθη αποτελεί καινοτομία στον
διεθνή χώρο, στο πεδίο της αποκωδικοποίησης της μετρικής
κατασκευής κειμενικής πληροφορίας που προέρχεται από τη
λογοτεχνική (πολιτισμική) παραγωγή του Ελληνικού
πολιτισμού, και στη μορφή που παρέχεται, μέσω της χρήσης
αυτής της πιλοτικής πλατφόρμας, μπορεί να χρησιμοποιηθεί
από οιονδήποτε χρήστη, ανεξαρτήτως ηλικίας ή γνώσεων. |
|
ΕΡΓΟ |
«Εφαρμογή προτύπου διαρκούς
αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας του Ελληνικού
Εκπαιδευτικού Συστήματος» (70/3/3991) |
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ |
«Αποτίμηση του τρόπου λειτουργίας των
υπηρεσιών και των θεσμοθετημένων οργάνων της εκπαίδευσης»
(Ενέργεια 2.1.2, κατηγορία πράξεων (β) του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, αρ.
πρωτ. 196/ΚΕΕ/11-03-03) |
ΤΕΛΙΚΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ |
Κέντρο
Εκπαιδευτικής Έρευνας |
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ |
€ 25.002,75 |
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
01/01-30/10/03 |
ΑΝΑΔΟΧΟΣ |
Εργαστήριο Βιοφυσικό Περιβάλλον, Νευροεπιστήμες και Μάθηση |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
Στα πλαίσια του Γ΄ ΚΠΣ (που εντάχθηκε στο έργο: «Αποτίμηση
του τρόπου λειτουργίας των υπηρεσιών και των
θεσμοθετημένων οργάνων της εκπαίδευσης» (Ενέργεια 2.1.2,
κατηγορία πράξεων (β) του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, αρ. πρωτ. 196/ΚΕΕ/11-03-03),
με τελικό δικαιούχο το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας)
χρηματοδοτήθηκε η συνέχιση του έργου από το ΚΕΕ.
Δείτε τα αποτελέσματα της έρευνας εδώ
[pdf] |
|
ΕΡΓΟ |
«Έρευνα για την αποτελεσματικότητα του Ελληνικού
Εκπαιδευτικού Συστήματος (Α΄ βάθμιας και Β΄ βάθμιας
εκπαίδευσης) σε πανελλαδικό επίπεδο» (70/3/3991) |
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ |
ΕΠΕΑΕΚ Β' ΚΠΣ, (ενέργεια 3.2.β "Έρευνα") |
ΤΕΛΙΚΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ |
Κέντρο
Εκπαιδευτικής Έρευνας |
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ |
€ 102.639,3 |
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
1993 |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
Στα πλαίσια του ΕΠΕΑΕΚ του Β' ΚΠΣ, το Εθνικό και
Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Παιδαγωγικό Τμήμα
Δημοτικής Εκπαίδευσης) ανέλαβε και πραγματοποίησε στα
πλαίσια της ενέργειας 3.2.β "Έρευνα" με επιστημονική
υπεύθυνο την καθηγήτρια κ. Μ. Τζάνη και τη συνεργασία
του Μαθηματικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, με
επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή κ. Θ. Μπόλη,
ερευνητικό πρόγραμμα με τίτλο «Διάγνωση της
αποτελεσματικότητας του Ελληνικού εκπαιδευτικού
συστήματος και δημιουργία μοντέλου μόνιμης αξιολόγησής
του». Στόχος της έρευνας ήταν να διερευνήσει την
αποτελεσματικότητα του Ελληνικού εκπαιδευτικού
συστήματος μέσω του εντοπισμού των αδυναμιών της
εκπαιδευτικής διαδικασίας, των σχετικών με την
καλλιέργεια και την ανάπτυξη της γλωσσικής και
μαθηματικής ικανότητας στους μαθητές. Βασική υπόθεση της
έρευνας είναι ότι η επεξεργασία των λαθών, τα οποία
κάνουν οι μαθητές κατά είδος και συχνότητα σε δοκιμασίες
(test) που διερευνούν την καλλιέργεια και την ανάπτυξη
της μαθηματικής και γλωσσικής ικανότητας, οδηγεί σε
διάγνωση της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού
συστήματος, όσον αφορά τους μαθησιακούς του στόχους. Η
έρευνα πεδίου διεξήχθη σε 38 πόλεις της Χώρας με βάση
ειδικά κατασκευασμένα ερωτηματολόγια. Το δείγμα
αποτέλεσαν συνολικά 4.127 μαθητές από 170 σχολικές
μονάδες που απευθυνόταν σε μαθητές Στ΄ Δημοτικού – Γ΄
Γυμνασίου – Γ΄ Λυκείου. Το μέγεθος κατά γεωγραφική
περιφέρεια του δείγματος έλαβε υπόψη του την πυκνότητα
του μαθητικού πληθυσμού, σε κάθε περιφέρεια κατά
εκπαιδευτική βαθμίδα και κατά φύλο. Μερικά από τα βασικά
συμπεράσματα της διεξαχθείσας έρευνας είναι ότι : α)
Επαναλαμβάνεται η διαπίστωση της σημαντικώς ουσιαστικής
συσχέτισης γλωσσικής και μαθηματικής ικανότητας, β)
Παρουσιάζεται προοδευτική (από βαθμίδα σε βαθμίδα)
μείωση, τόσο στη γλωσσική, όσο και στη μαθηματική
ικανότητα των μαθητών, ιδιαίτερα στη βαθμίδα του Λυκείου,
γ) Εμφανίζεται σε κάθε περίπτωση, ως ουσιαστικός
παράγοντας, που επηρεάζει τη μείωση αυτή, η
ακολουθούμενη εκπαιδευτική μεθοδολογία. Η εμφανής
αποτυχία της εστιάζεται κυρίως, στο στόχο της διέγερσης
και καλλιέργειας της ενδιάθετης γνωστικής ικανότητας του
αναπτυσσόμενου παιδιού. Με βάση λοιπόν την εμπειρία και
τα συμπεράσματα της έρευνας διαμορφώθηκε το πλαίσιο ενός
προτύπου διαρκούς αξιολόγησης του εκπαιδευτικού
συστήματος, κατά το οποίο με τη βοήθεια ηλεκτρονικής
τραπέζης θεμάτων και με μεγέθη δειγμάτων κατά τάξη
τυχαία και αντιπροσωπευτικά, αλλά, μειωμένα δραστικά σε
σχέση με τα μεγέθη της έρευνας, θα είναι δυνατός ο
εντοπισμός των αδυναμιών όσον αφορά την
αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος. (βλ.
σχετικά "Συσχέτιση γλωσσικής και μαθηματικής ικανότητας
των τελειοφοίτων Λυκείου και διαφυλικές διαφορές "Πρακτικά
9ου Πανελληνίου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας”, ΕΜΕ
Πάτρας, 1993 και "Ένας κομπλεξικός πολυέλαιος",
Βιβλιογονία, Αθήνα, 1993, όπου παρουσιάζεται ολόκληρη η
έρευνα). |
ΕΡΓΟ |
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ: Σύστημα Διδασκαλίας με Τεχνολογίες
Πολυμέσων. (70/3/3899) |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
Το σύστημα ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ αποτελεί μια ολοκληρωμένη
υπολογιστική πλατφόρμα ανάπτυξης διδακτικών και
εκπαιδευτικών εφαρμογών, που εξυπηρετεί τη διδασκαλία
μιας ευρύτατης ποικιλίας μαθημάτων, εκμεταλλευόμενη την
πιο σύγχρονη τεχνολογία της Πληροφορικής: τα Πολυμέσα. Η
μοναδική δύναμη των Πολυμέσων προσφέρεται για την
αποτελεσματική διδασκαλία κάθε είδους μαθήματος ή κύκλου
μαθημάτων, που μπορούν να καλύψουν όλο το φάσμα, από τα
πιο βασικά έως τα πιο προχωρημένα επιστημονικά θέματα
Πανεπιστημιακής εξειδίκευσης. Κάνοντας χρήση των
ευρύτατα διαδεδομένων προσωπικών υπολογιστικών
συστημάτων, αξιοποιεί την εποπτική δύναμη, που προσφέρει
ο συνδυασμός ήχου και έγχρωμης κινούμενης εικόνας
(video). Το σύστημα επιτρέπει ταυτόχρονη παρουσίαση,
στην οθόνη του υπολογιστή, γραφικών παραστάσεων και
έντυπου κειμένου, με ποικιλία παρουσιάσεων και μορφών,
πάντοτε κάτω από τον έλεγχο του χρήστη που αλληλεπιδρά
και συμμετέχει στην ροή του εκπαιδευτικού προγράμματος.
Η αξιοποίηση της προηγμένης τεχνολογίας της Τηλεματικής
διευκολύνει τη στενή συνεργασία διδάσκοντος και
διδασκομένου, είτε μέσα από τα προκαθορισμένα
εκπαιδευτικά σενάρια είτε μέσω δικτύων διασυνδεδεμένων
σταθμών εργασίας (τοπικών ή /και απομακρυσμένων). Ακόμα,
επιτρέπει την ευέλικτη προσαρμογή των σεναρίων
εκπαιδεύσεως και της διδακτέας ύλης στις επί μέρους
απαιτήσεις και δυνατότητες του μαθητή, καθώς και τη
δυναμική βελτιστοποίηση της απόδοσης του συστήματος καθ’
όλη τη διάρκεια του μαθήματος, άμεσα ανταποκρινόμενο
στις λεπτομέρειες της εκπαιδευτικής διαδικασίας. |
|
ΕΡΓΟ |
“Ε22” - “ΝΑΥΣΙΚΑ” - Ανάπτυξη Πιλοτικού Εκπαιδευτικού
Λογισμικού Πολυμέσων για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
ΚΑ 70/3/5107) |
ΥΠΟΕΡΓΟ |
20 -
ΣΥΜΜΑΧΙΑ - Εκπαιδευτικό πολυχρηστικό εργαλείο
προσομοίωσης |
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ |
Ενέργεια “Οδύσσεια” του Ε.Π.Ε.Α.Κ.
στο Β’ ΚΠΣ της Ελλάδας. Το έργο
ανήκει στην Κατηγορία 7 “Υπηρεσίες πληροφορικής και
συναφείς υπηρεσίες του παραρτήματος 1Α της Οδηγίας
92/50/ΕΟΚ, με αριθμό αναφοράς 84 της κοινής
ονοματολογίας CPC των Ηνωμένων Εθνών. |
ΦΟΡΕΑΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ |
Αναθέτουσα Αρχή που ενεργεί με εντολή
και για λογαριασμό του Υπουργείου Παιδείας:
Ινστιτούτο Τεχνολογίας
Υπολογιστών (ΙΤΥ) |
ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
Υπουργείο Εθνικής
Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥπΕΠΘ) |
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΝΩΣΗΣ |
€ 142.450,14 |
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
06/07/1999 - 06/04/2000 |
ΤΕΛΙΚΟΙ ΑΝΑΔΟΧΟΙ |
EXODUS
Aνώνυμη Εταιρεία Πληροφορικής (EXODUS),
Ε.Κ.Π.Α., Τμήμα Παιδαγωγικό, Τομ. Επιστημών
Αγωγής,
Ελληνική Εταιρεία
Επιστημόνων Η/Υ & Πληροφορικής (Ε.Π.Υ.) |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
Σκοπός του προγράμματος αυτού ήταν η προσομοίωση ενός
πολυχρηστικού (multi user) παιχνιδιού προσομοίωσης, το
οποίο είναι πολύ ελκυστικό για τους μαθητές και
ταυτόχρονα καινοτομικό στον τρόπο διδασκαλίας του
εκπαιδευτικού υλικού από όλο το φάσμα της διδακτέας ύλης
της Β΄ και Γ΄ τάξης του Ενιαίου Λυκείου. Η "Συμμαχία"
είναι ένα εκπαιδευτικό εργαλείο με σκοπό τη σφαιρική
αντιμετώπιση εννοιών από τα διδακτικά αντικείμενα της Γ
Λυκείου (Κοινωνιολογία, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας και
Στατιστική) και Β� Λυκείου (Κοινωνική και Πολιτική
Οργάνωση στην Αρχαία Ελλάδα και Διαχείριση Φυσικών Πόρων)
πέρα των ορίων των κλασικών μαθημάτων προσφέροντας έτσι
μία διεπιστημονική άποψη και σύνδεσή τους. Ο
κατακερματισμός της γνώσης, καθώς και ο τρόπος που
παρέχονται οι ίδιες έννοιες από τα μαθήματα του
αναλυτικού προγράμματος δε βοηθάει τους εφήβους της
ηλικίας αυτής να κατανοήσουν τις πιθανές διασυνδέσεις
τους. Στόχος του λογισμικού είναι να συμβάλλει στη
διασύνδεση εννοιών μέσα από ένα πλούσιο περιβάλλον
προσομοίωσης προκειμένου να αναπτυχθεί η αναλυτική καθώς
και η συνθετική σκέψη των εφήβων. Απώτερος στόχος είναι
επίσης η εναλλακτική προσέγγιση των συγκεκριμένων
εννοιών προκειμένου να αναπτυχθεί η διεπιστημονική σκέψη
των παιδιών. Στη Συμμαχία, οι διαδικασίες και οι έννοιες
που προσομοιώνονται είναι κυρίως οικονομικού,
κοινωνιολογικού και πολιτικού (θεσμικού) περιεχομένου. Η
Συμμαχία αποτελεί μία προσομοίωση πόλης όπου ο μαθητής
καλείται να διαχειριστεί οικονομικές, κοινωνικές και
θεσμικές (πολιτικές) παραμέτρους ταυτόχρονα με τη
διαχείριση των φυσικών πόρων της πόλης αλλά και το
στατιστικό μοντέλο πάνω στο οποίο βασίζεται η λειτουργία
του λογισμικού. Με τον τρόπο αυτό και υποβοηθούμενος από
τον παιγνιώδη χαρακτήρα του εργαλείου ο μαθητής μαθαίνει
στην πράξη την πρακτική εφαρμογή εννοιών που μέχρι
πρόσφατα μάθαινε στη θεωρία. Είναι άλλωστε γεγονός που
το νέο πρόγραμμα σπουδών δίδει βάρος στην πρακτική αξία
των μαθημάτων μέσα από τον πειραματισμό και τις εργασίες.
Οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιούν το εργαλείο είτε
ατομικά είτε συναγωνιζόμενοι μεταξύ τους για την ηγεσία
της συμμαχίας. Το τελευταίο είναι απαραίτητο εφόσον στο
παιχνίδι δημιουργούνται καταστάσεις που απαιτούν τη
συνεργασία των πόλεων για να αντιμετωπίσουν έναν κοινό
εχθρό ή μία κρίσιμη κατάσταση. Για τη χρήση του
εκπαιδευτικού εργαλείου προτείνονται δύο συμπληρωματικές
στρατηγικές εφαρμογής καθώς και τρεις εναλλακτικές
επιλογές διδακτικής που περιγράφονται στο Βιβλίο του
Καθηγητή. Τα σενάρια χρήσης του λογισμικού έχουν
σχεδιαστεί έτσι ώστε να βρίσκονται σε πλήρη σύμπνοια με
τους παιδαγωγικούς στόχους και προσδοκούν σε σαφές
μαθησιακό αποτέλεσμα: να είναι ικανός ο μαθητής να
αντιληφθεί και να εφαρμόσει στην πράξη τις έννοιες που
έμαθε καθώς και να κατανοήσει την σύνδεση μεταξύ τους.
Η διασύνδεση εννοιών, μέσα από ένα πλούσιο
περιβάλλον προσομοίωσης στοχεύει στην ανάπτυξη της
αναλυτικής και συνθετικής σκέψης των εφήβων, καθώς και
στην εναλλακτική προσέγγιση εννοιών (προσομοιώσεις
οικονομικού, κοινωνιολογικού και πολιτικού-θεσμικού
περιεχομένου) θεμέλια της διεπιστημονικής προσέγγισης
των μαθητών. Τα παιδιά μαθαίνουν στην πράξη να
εφαρμόζουν έννοιες, που μέχρι πρόσφατα προσέγγιζαν μόνον
θεωρητικά, υποβοηθούμενα από τον παιγνιώδη χαρακτήρα του
μεθοδολογικού εργαλείου. Ζητούμενο ήταν το να
προσεγγιστούν τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα με κέφι
και φαντασία, σε αντίθεση με την αυστηρά φορμαλιστική
παραδοσιακή μέθοδο διδασκαλίας, καθώς και το να
δημιουργηθούν εφαρμογές που να μπορούν να
χρησιμοποιούνται με επιτυχία και έξω από τα όρια του
σχολικού περιβάλλοντος (ατομικά ή ενταγμένες σε
προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας). |
|
ΕΡΓΟ |
Ε13
- "ΕΛΠΗΝΩΡ" Πιλοτική αξιοποίηση δικτυακής και
υπολογιστικής υποδομής σε Ενιαία Λύκεια. (ΚΑ
70/3/5860) |
ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
Ινστιτούτο Τεχνολογίας
Υπολογιστών |
ΦΟΡΕΙΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ |
ΥΠΕΠΘ,
Παιδαγωγικό
Ινστιτούτο |
ΕΝΕΡΓΕΙΑ |
ΟΔΥΣΣΕΙΑ |
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ |
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Αρχικής
Επαγγελματικής Κατάρτισης Β', Γ' ΚΠΣ
|
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΚΠΑ |
Καθηγήτρια Μαρία Τζάνη |
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
1/5/1999 - 30/6/2001 |
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑ |
€ 13.749,54 |
ΤΕΛΙΚΟΙ ΑΝΑΔΟΧΟΙ |
EXODUS A.E.,
Εκδόσεις Καστανιώτη ΑΕΒΕΔΕ ,
Εκδόσεις Πατάκη Α.Ε. ,
MLS Πληροφορική Α.Ε. ,
Euroskills Α.Ε. ,
Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου (ΙΕΛ) ,
Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)
|
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
To Έργο «ΕΛΠΗΝΩΡ» εντάχθηκε στα «Πιλοτικά - οριζόντια
έργα» της Ενέργειας «Οδύσσεια» του ΕΠΕΑΕΚ (Β' ΚΠΣ) του
ΥΠΕΠΘ και στόχευε να αντιμετωπίσει τις ιδιαίτερες
ανάγκες του Ενιαίου Λυκείου, απαντώντας στο ερώτημα αν
η εισαγωγή δικτυακών και υπολογιστικών τεχνολογιών στο
Ενιαίο Λύκειο είναι εφικτή και κάτω από ποιες συνθήκες
και προϋποθέσεις μπορούν αυτές να είναι αξιοποιήσιμες
από εκπαιδευτικούς και μαθητές λαμβανομένων υπόψη των
ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και δεσμεύσεων της
εκπαιδευτικής αυτής βαθμίδας. Αφορούσε, κατ' αρχήν, την
ανάπτυξη μιας Εκπαιδευτικής Εφαρμογής που θα κάλυπτε 5
γνωστικά αντικείμενα του Ενιαίου Λυκείου, υποστηρίζοντας
16 μαθήματα όλων των τάξεων, μέσω του σχεδιασμού ενός
ενιαίου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος και την ανάπτυξη
εκπαιδευτικού λογισμικού, την προσαρμογή υπάρχοντος και
την παροχή υπηρεσιών σε
15
συνολικά Ενιαία Λύκεια της χώρας. Επιπλέον,
προτείνονταν: Δράσεις για την αξιοποίηση της εφαρμογής
στην εκπαιδευτική διαδικασία, επιμόρφωση των
εκπαιδευτικών που θα καλούνταν να τη χρησιμοποιήσουν,
πολλαπλή υποστήριξη των μαθητών, που αποτελούσαν και το
επίκεντρο της όλης διαδικασίας, διαμόρφωση της
μεθοδολογίας και καθορισμός των κριτηρίων αξιολόγησης
της επιμορφωτικής δράσης, αξιολόγηση των επιμορφωτικών
δράσεων, παιδαγωγική στήριξη της ανάπτυξης λογισμικού
και των συνοδευτικών δραστηριοτήτων, αξιολόγηση των
παραχθέντων λογισμικών, διοργάνωση και επιστημονική
στήριξη της ενημερωτικής ημερίδας του έργου
(περισσότερα...) |
|
ΕΡΓΟ |
Ε12 - "Λαέρτης"
Πιλοτική αξιοποίηση δικτυακής και υπολογιστικής υποδομής
στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΤΕΕ)
(70/3/5279) |
ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
Ερευνητικό και Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο τεχνολογίας
Υπολογιστών (Ε.Α. ΙΤΥ) |
ΦΟΡΕΙΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ |
ΥΠΕΠΘ,
Παιδαγωγικό
Ινστιτούτο |
ΕΝΕΡΓΕΙΑ |
ΟΔΥΣΣΕΙΑ |
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ |
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Αρχικής
Επαγγελματικής Κατάρτισης Β', Γ' ΚΠΣ
|
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΚΠΑ |
Καθηγήτρια Μαρία Τζάνη |
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
2000 - 2002 |
ΤΕΛΙΚΟΙ ΑΝΑΔΟΧΟΙ |
Conceptum A.E.,
EXODUS
A.E.,
Σύγχρονες Εκπαιδευτικές Υπηρεσίες Α.Ε. (Interface A.E.),
Ινστιτούτο
Επεξεργασίας του Λόγου (ΙΕΛ),
Εθνικό και
Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) |
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑ |
€ 17.094,02 |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
Σύμφωνα με το Τεχνικό Παράρτημα της Σύμβασης το έργο "Λαέρτης"
ήταν ένα πιλοτικό - οριζόντιο έργο της ενέργειας "ΟΔΥΣΣΕΙΑ"
του ΕΠΕΑΕΚ του ΥΠΕΠΘ και στόχευε στην αντιμετώπιση των
ιδιαίτερων αναγκών και συνθηκών της Τεχνικής
Επαγγελματικής Εκπαίδευσης καθώς και στον προσδιορισμό
του πώς οι γενικοί στόχοι και προδιαγραφές της Οδύσσειας
μπορούν να υλοποιηθούν στην ΤΕΕ. Για το σκοπό αυτό το
έργο παρέχει στα σχολεία του:
εργαστήρια υπολογιστών, σύνδεση στο διαδίκτυο και
στο δίκτυο των σχολείων της χώρας (Πανελλήνιο
Σχολικό Δίκτυο),
εργαλεία λογισμικού, κατάλληλα επιλεγμένα ή/και
σχεδιασμένα για τις ανάγκες των ΤΕΕ,
ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην χρήση
και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και τέλος
καθημερινή τεχνική υποστήριξη των εργαστηρίων. Η
πιλοτική εφαρμογή και η αξιολόγηση του έργου, έγινε μέσω
δεκαπέντε σχολικών μονάδων ΤΕΕ που επελέγησαν από το
ΥΠΕΠΘ, στις οποίες εφαρμόστηκε το μοντέλο των πιλοτικών
έργων της Οδύσσειας και αφορούσε στα εξής πεδία: α)
υπολογιστικός εξοπλισμός), β) την τεχνική στήριξη (ΤΥΣΕ),
γ) το εκπαιδευτικό λογισμικό και την επιμόρφωση, με
στόχο την ολοκληρωμένη παρέμβαση στη διδακτική
διαδικασία με χρήση υπολογιστικών και δικτυακών
τεχνολογιών. Η χρονική διάρκεια του έργου ήταν 24 μήνες
(δύο σχολικές χρονιές εφαρμογής) και υλοποιήθηκε κατά το
χρονικό διάστημα 2000 - 2002. Το Εθνικό και
Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στα πλαίσια την
ένωσης φορέων που αποτελούσε τον "ανάδοχο" του έργου,
ανέλαβε τη διαμόρφωση κριτηρίων και μεθοδολογίας
αξιολόγησης, την αξιολόγηση καθώς και την εκπόνηση
μελέτης βιωσιμότητας του έργου (Παρουσίαση
Λογισμικών του Λαέρτη). |
|
ΕΡΓΟ |
Πιλοτική Εφαρμογή Ολοημέρου Σχολείου σε 28 Μονάδες της
Α΄ βάθμιας Εκπ/σης σε όλη την Ελληνική Επικράτεια:
ΟΛΟΗΜΕΡΟ (70/3/4836) |
ΦΟΡΕΙΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
ΥΠΕΠΘ,
Παιδαγωγικό
Ινστιτούτο (Β΄ ΚΠΣ, ΕΠΕΑΕΚ Ι,
Υποπρόγραμμα 1 - Γενική & Τεχνική Εκπαίδευση, Μέτρο 1.1
Αναμόρφωση προγραμμάτων Γενικής Εκπαίδευσης, Ενέργεια
1.1.α Προγράμματα - Βιβλία, Έργο Σχολεία Εφαρμογής
Πειραματκών Προγράμμάτων Εκπαίδευσης (Σ.Ε.Π.Π.Ε.) -
Π.Π.Ε. "Ολοήμερο Σχολείο").
Ευρωπαϊκή Ένωση, Ευρωπαϊκό Κοινωνικό
Ταμείο (Γ΄ ΚΠΣ, ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, Άξονας προτεραιότητας 1,
Προώθηση της Ισότητας ευκαιριών, Πρόσβαση στην Αγορά
Εργασίας για όλους, Μέτρο 1.2 - Καταπολέμηση της
σχολικής αποτυχίας και διαρροής με εναλλακτικές μορφές
μάθησης, Ενέργεια 1.2.3 - Ολοήμερο Σχολείο, Πράξη:
Πιλοτική Εφαρμογή 28 Ολοημέρων Σχολείων Εκπαιδευτικά
Προγράμματα σε Ολοήμερα Σχολεία |
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ |
Καθηγήτρια Μαρία Τζάνη |
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ |
|
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ |
01/06/1999 - 01/08/2000 |
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ |
Το Μοντέλο του Ολοημέρου εξεπονήθη από την Καθηγήτρια
του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών κ.
Μαρία Τζάνη και υλοποιήθηκε με τη συμμετοχή του ΟΣΚ και
του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου υπό την επιστημονική
επίβλεψη της ιδίας. Το μοντέλο αποτελεί μία ριζική
αλλαγή της αισθητικής υποδομής και του εξοπλισμού του
σχολικού κτιρίου και της σχολικής τάξης και ριζική
αλλαγή στην αντίληψη για τη μαθητεία στο σύνολό της (μέθοδοι
διδασκαλίας, αξιολόγηση κλπ.). Η δράση περιελάμβανε:
κατασκευές, εξοπλισμούς, υψηλής τεχνολογίας και
παιδαγωγικού υλικού, επιμορφωτικά και ενδοσχολικά
σεμινάρια, συνέδριο για την εισαγωγή της Πληροφορικής
στην Α΄ βάθμια εκπαίδευση, καθώς και την πρώτη, στην
Ευρώπη, εφαρμογή τηλεδιάσκεψης μεταξύ σχολικών μονάδων
της Α΄ βάθμιας εκπαίδευσης. Αξιολογήθηκε από εξωτερικούς
αξιολογητές Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων, ιδίως για τη
μεθοδολογία του και τις παιδαγωγικές του καινοτομίες, ως
το σχολείο «που μπορεί να αναπτύξει το κάθε παιδί». Από
την Ευρωπαϊκή Ένωση (αρμοδία επίτροπο) χαρακτηρίστηκε ως
best practice. (Δείτε
την συνοπτική παρουσίαση της φιλοσοφίας του Πιλοτικού
Ολοημέρου Σχολείου). |
|