ΣΠΟΥΔΕΣ:
·Κλασσικής Φιλολογίας στη Φιλοσοφική Σχολή του
Πανεπιστημίου Αθηνών.
·Κοινωνιολογίας στο London School of Economics.
·Παιδαγωγικής Ψυχολογίας στη Σορβόννη (Paris V,
RENE DESCARTES).
·D.E.A. στις Επιστήμες της Αγωγής (Paris V, RENE
DESCARTES).
·Διδακτορική Διατριβή στις Επιστήμες της Αγωγής
στο Πανεπιστήμιο Paris V, RENE DESCARTES. ("Σχολική επιτυχία και
κοινωνικό περιβάλλον στην Ελλάδα". Η διατριβή υποστηρίχθηκε την
21-4-1981 και έλαβε παμψηφεί: “΄Αριστα”.)
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:
1979-1980: Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στη
δευτεροβάθμια εκπαίδευση (όπου δίδασκε Κοινωνιολογία και
Κλασσική Φιλολογία).
1981-1982: Καθηγήτρια Δευτεροβάθμιας Εκπαιδεύσεως
και παράλληλα Επιστημονικός συνεργάτης στον τομέα της
Πειραματικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
έως το 1985.
1983-1986: Καθηγήτρια Κοινωνιολογίας της
Παιδείας, Φιλοσοφίας της Παιδείας και Γενικής Διδακτικής στις
Παιδαγωγικές Ακαδημίες Μαρασλείου και Ραλλείου
1986-1988: Λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
1988–1993: Επίκουρος Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο
Αθηνών.
1993–1999: Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο
Πανεπιστήμιο Αθηνών.
1999-σήμερα: Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Επίσης, έχει επί σειρά ετών διδάξει σε
προγράμματα μετεκπαιδεύσεως εκπαιδευτικών και των δύο βαθμίδων.
Εισήγαγε και δίδαξε επί σειρά ετών στην Ακαδημία Αξιωματικών των
Σωμάτων Ασφαλείας το μάθημα: "Ο Κοινωνικός Ρόλος των Σωμάτων
Ασφαλείας".
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ
ΕΝΩΣΕΙΣ, ΣΩΜΑΤΕΙΑ κλπ.
Είναι μέλος σε διεθνή επιστημονικά σωματεία όπως
:
-
α) The
Interdisciplinary Centre for Comparative Research in the
Social Sciences (ICCR),
-
β) The
European Association for the Advancement of Social Sciences
(EAASS),
Wien,
-
γ)
World Association for Educational Research (WAER) κ.ά
-
δ) Είναι ιδρυτικό μέλος της
Ελληνικής Παιδαγωγικής Εταιρείας
-
Είναι Πρόεδρος της Αμφικτυονίας
Οικουμενικού Ελληνισμού
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Η κυρία Τζάνη έχει ένα πλούσιο
ερευνητικό έργο, μονογραφίες και επιστημονικά άρθρα. Έχει πολλές
συμμετοχές σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά συνέδρια και έχει
δώσει πλήθος διαλέξεων κυρίως σε ζητήματα Παιδείας και
Πολιτισμού. Πολλά άρθρα της εκπαιδευτικού και ευρύτερα
κοινωνικού προβληματισμού καθώς και συνεντεύξεις δημοσιεύονται
στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο.
Έχει ασχοληθεί με το ζήτημα των
εκπαιδευτικών ανισοτήτων, τη σχέση εκπαίδευσης και πολιτικής ,
εκπαιδευτικά μοντέλα κ.α. Το ερευνητικό της ενδιαφέρον
επικεντρώνεται αυτή τη στιγμή σε ζητήματα:
·
διαπολιτισμικής εκπαίδευσης,
·
αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας του Ελληνικού Εκπαιδευτικού
Συστήματος ,
·
αξιολόγησης και ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης μοντέλων εκπαιδευτικού
λογισμικού και
·
διερεύνησης της καλλιέργειας δημιουργικότητας στο Ελληνικό
Εκπαιδευτικό Σύστημα
Την τελευταία πενταετία η κα. Τζάνη ασχολείται:
-
α) Με ζητήματα εκπαιδευτικών
ανισοτήτων, σχολικής εγκατάλειψης, προβλήματα διαπολιτισμικής
αγωγής και
-
β) με την διερεύνηση συστημάτων διδασκαλίας
μέσω πολυμέσων και έχει εκπονήσει μοντέλα εκπαιδευτικού
λογισμικού, σε συνεργασία με το Τμήμα Πληροφορικής του
Πανεπιστημίου Αθηνών με συγχρηματοδότηση από ιδιωτικό φορέα (HI-TECH)·
το μεν πρώτο, ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, σε γνωστικά αντικείμενα, όπως π. χ.
Γλώσσα, Ιστορία κ.ά., το δε δεύτερο, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, σε συνεργασία
με το Ινστιτούτο Ελληνικής Γλώσσας (ΙΕΛ), με αντικείμενο την
επαγγελματική κατάρτιση μέσω κυρίως προσομοιώσεων των
επαγγελματικών δράσεων και του περιβάλλοντος εργασίας.
-
Η κα Μ. Τζάνη έχει την ψυχοπαιδαγωγική στήριξη
συστημάτων
multimedia, τα οποία έχουν τύχει
θετικών αξιολογήσεων (Συνεργασία με ΕΑΙΤΥ)
-
Ασχολείται επίσης με την
καλλιέργεια και ανάπτυξη της δημιουργικότητας στο
αναπτυσσόμενο παιδί, κυρίως μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα.
-
Ενδιαφέρεται για την ανταλλαγή
απόψεων, επιστημονικών δεδομένων και ερευνητικών ευρημάτων με
συναδέλφους σε άλλα μέρη.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:
Η
κα Τζάνη διετέλεσε μέλος της Παγκόσμιας Επιτροπής για την
Ολυμπιακή Ιδέα με έδρα την Αρχαία Ολυμπία, της Ελληνικής
Παιδαγωγικής Εταιρείας, της Παγκόσμιας Οργάνωσης Προστασίας της
Ορθοδοξίας και του Ελληνικού Ινστιτούτου Επιστημών Αγωγής.
Είναι μέλος του Συνδέσμου Ελληνίδων Επιστημόνων και του ΚΕΑΔΕΑ.
Διετέλεσε, επίσης, Γενικός Γραμματέας της Εκτελεστικής Επιτροπής
του Αναργυρείου Ιδρύματος Σπετσών (1986-1988) και της Ελληνικής
Εταιρείας Καταπολέμησης των Ναρκωτικών (1979-1982).
Διετέλεσε Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής του Προγράμματος "Παιδί
και Ειρήνη" της αντίστοιχης Παγκόσμιας Οργάνωσης και είναι
Πρόεδρος της Παγκόσμιας Αμφικτυονίας Οικουμενικού Ελληνισμού.
Με
Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δελφών ορίστηκε Πρόεδρος της
Επιστημονικής Επιτροπής για ζητήματα Παιδείας και Πολιτισμού του
Δήμου Δελφών και της ανετέθη ο σχεδιασμός και η υλοποίηση
αναβίωσης της Δελφικής Ιδέας.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ
ΕΡΓΟ:
Το διδακτικό έργο της κ. Τζάνη εξειδικεύεται στις
Επιστήμες της Αγωγής, Κοινωνιολογία, Κοινωνιολογία της
Εκπαίδευσης, Κοινωνική Ψυχολογία, Δυναμική των ομάδων,
Μεθοδολογία Επιστημονικής έρευνας κ.ά.
* * *
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑΣ ΜΑΡΙΑΣ ΤΖΑΝΗ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ - ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ:
Βιβλία:
1.
“Σχολική
Επιτυχία. Ζήτημα ταξικής προέλευσης και κουλτούρας”, εκδ.
Γρηγόρη,
2.
“Θέματα Κοινωνιολογίας της
Παιδείας”, εκδ. Γρηγόρη,
3.
“Η κυριαρχία των κινήτρων.
Διερεύνηση της κοινωνικής προέλευσης των μελών Δ.Ε.Π. των
Ελληνικών Α.Ε.Ι.”, εκδ. Γρηγόρη,
4.
“Ένας κομπλεξικός πολυέλαιος.
Συσχέτιση Γλωσσικής και Μαθηματικής ικανότητος τελειοφοίτων
Λυκείου” α΄εκδ. Βιβλιογονία, β΄εκδ.
ιδία,
5.
“Το ιδεολογικό μήνυμα του
Ελληνισμού στην Αγωγή του Ανθρώπου”,
εκδ. Γρηγόρη,
6.
“Εκπαίδευση και Πολιτική”
εκδ. ιδία (εξαντλημένη),
7.
“Το Ελληνικό Εκπαιδευτικό
Σύστημα: «Ταυτόν και Αλλοτριομορφοδίαιτον»,
εκδ. ιδία.
8.
“Λεμόνι στη συνείδηση”,
εκδ. Ιδία
Δημοσίευσε πάνω από 20 επιστημονικά άρθρα. Πέραν
τούτων έχει να επιδείξει δεκάδες συμμετοχές σε βιβλία τρίτων.
Παράλληλα, έχει δημοσιεύσεις στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο
(κυρίως κοινωνικές μελέτες - αναλύσεις και άρθρα εκπαιδευτικών
προβληματισμών).
Συμβολή στη δημιουργία
Προγραμμάτων Σπουδών και στη συγγραφή βιβλίων Α΄ και Β΄ βάθμιας
εκπαίδευσης:
Υπεύθυνη για το σχεδιασμό και υλοποίηση της
Πιλοτικής εφαρμογής του θεσμού του Ολοημέρου Δημοτικού
Σχολείου σε 28 σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε
όλη την Ελλάδα. Με την Υπουργική Απόφαση
Φ13.1/962/Γ1/1281/5-11-97 ορίστηκε Πρόεδρος της Επιστημονικής
Επιτροπής "Ολοημέρου Σχολείου" και υπεύθυνος παρακολούθησης της
υλοποίησης και εποπτείας λειτουργίας του (Υπεύθυνος Έργου).
Σχεδιασμός και υλοποίηση της μεθοδολογίας του Ολοημέρου
Σχολείου, έργο που χαρακτηρίστηκε ως
best practice
σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, από τα
αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Έχει χρηματίσει σύμβουλος του Γενικού
Γραμματέα Αποδήμου Ελληνισμού.
Είναι σύμβουλος αξιολόγησης προσωπικού ιδιωτικών εταιριών (π.χ.
ΗΙΤΕC),
επίσης μέλος Επιτροπών παρακολούθησης, Αξιολόγησης Προγραμμάτων
ΚΠΣ., μέλος Γνωμοδοτικών Επιτροπών Υπουργείου Εργασίας, κλπ.
Έχει διατελέσει σύμβουλος (τριών Υπουργών) στο Υπουργείο
Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (1982-1989), σε ζητήματα
εκπαιδευτικά, κυρίως όμως, της διατήρησης της εθνικής
πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Διετέλεσε, επίσης, επιστημονικός σύμβουλος της Διδασκαλικής
Ομοσπονδίας Ελλάδος.
Είναι επιστημονικός σύμβουλος στο ΙΤΣΜΕΧ (Ινστιτούτο Τσιγγάνικων
Μελετών Ελληνικού Χώρου).
Έχει χρηματίσει μέλος Επιτροπών Επιστημονικών
Διεθνών Συνεδρίων και μέλος κριτικών Επιτροπών σε Περιοδικά
Επιστημών της Αγωγής όπως (“Παιδαγωγική Επιθεώρηση” κ.α).
Προΐστατο της Επιτροπής για την επαναφορά της
διδασκαλίας των αρχαίων Ελληνικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
(Υπουργός Παιδείας : Α. Τρίτσης ).
Διεφώνησε με πολιτικές επιλογές για την εκπαίδευση όπως π.χ.
στην εισήγηση για την εισαγωγή του μονοτονικού και κατάργηση της
ιστορικής γραφής της ελληνικής γλώσσας καθώς και για ζητήματα
διδακτικής μεθοδολογίας, ιδιαίτερα στην Α΄ βάθμια Εκπαίδευση
(αναφέρονται όλα στο έργο της)
Είναι μέλος της Επιτροπής καθοδήγησης του Σχεδίου Δράσης του
έργου ATHINA (του προγράμματος RISI) για την κοινωνία των
Πληροφοριών στην Αττική καθώς και της Συντονιστικής Επιτροπής
πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος ΜΕΤΟΙΚΟΣ
Ανάμεσα στις καινοτομίες που εισήγαγε η κυρία Τζάνη στην
Εκπαίδευση, ιδιαίτερη σημασία έχει η Εισαγωγή των Νέων
Τεχνολογιών στην Α΄ βάθμια Εκπαίδευση (στα πλαίσια του πιλοτικού
Ολοημέρου Σχολείου), καθώς και στην επιχειρούμενη για πρώτη φορά
σε ευρωπαϊκό επίπεδο- στην Α΄ βάθμια εκπαίδευση - τηλεδιάσκεψη (tele-conference).
Το ίδιο πείραμα διεξήχθη επιτυχώς στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού
Έτους Γλωσσών, στο πρόγραμμα «MILA»,
που διοργάνωσε το Ελληνογερμανικό σχολείο με το πανεπιστήμιο
Αθηνών και στο οποίο η κα Τζάνη ήταν Πρόεδρος της επιστημονικής
επιτροπής.
Οργάνωση Συνεδρίων, Ημερίδων,
Επιστημονικών Εκδηλώσεων (επιστημονικές, τιμητικές, διάφορες):
Η κυρία Τζάνη έχει τιμηθεί από
Δήμους, Συλλόγους και άλλους κοινωνικούς συλλογικούς φορείς για
την προσφορά της στην παιδεία και τον πολιτισμό (27 τιμητικές
διακρίσεις).
Απονομή τιμητικής διάκρισης στους φιλέλληνες καθηγητές
Αμερικανικών Πανεπιστημίων Dr James Roach και Carl Lenhart,
Δελφοί (20/09/03)
Ευρω-Αμερικανικό Συμβούλιο Γυναικών
- Networking at the the 5th Annual Global
Women's Forum: honores for her
unwavering focus on the common goal of world improvement."
(23/06/00)
Βραβεύτηκε από το
American and European women's
council, στα πλαίσια του
millennium
μαζί με δέκα γυναίκες από όλο τον κόσμο, στις
21/06/2000.
Έλαβε μέρος, ως επίτιμη προσκεκλημένη στο Ετήσιο Εκπαιδευτικό
forum
του American Foundation
for Greek Language and
Culture (AFGLC)
για τον Ελληνισμό που πραγματοποιήθηκε στις 28/2-3/03/2002.
Κατά τη διάρκεια του
forum έλαβε τιμητική διάκριση.
Ομιλίες – Διαλέξεις
(Προσκλήσεις επιστημόνων, λογοτεχνών, Εκδόσεις):
Η κυρία Τζάνη έχει μια ευρύτατη παρουσία
εισηγήσεων σε επιστημονικά συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό
παράλληλα με προσκλήσεις σε συνέδρια και ημερίδες, ως εισηγήτρια
θεμάτων που αφορούν την Παιδεία και τον Πολιτισμό, από
επιστημονικούς, πολιτισμικούς και ευρύτερα κοινωνικούς φορείς.
Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικές από τις τελευταίες εισηγήσεις της:
Σειρά διαλέξεων κας Τζάνη στο Cyprus College (03-04/11/03) "Η
Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα"
Εισήγηση στο επιστημονικό συνέδριο "Ιστορία και περιεχόμενο της
εκπαίδευσης", με θέμα: "Κριτήρια και αρχές συγγραφής διδακτικών
βιβλίων ιστορίας", Κοζάνη (24-25/10/03)
Εναρκτήριος ομιλία στα ΦΙΛΙΠΠΕΙΑ 2003, με θέμα: "Φίλιππος Β΄",
Δημαρχείο Βεργίνας (03/10/03)
Ομιλία στο Συμπόσιο με θέμα: "Ομογένεια και Τοπική
Αυτοδιοίκηση", συνδιοργάνωση Δήμος Λαυρεωτικής-European
Organization for Strategic Planning, Λαύριο (28/09/03)
Παρουσίαση του θέματος: “How
to avoid multi-culture conflicts; ethics issues and anti-racism
issues, that can rise in a multimedia project”,
ημερίδα που διοργανώθηκε από την εταιρεία "conceptum" με διεθνή
συμμετοχή (23/07/03-Ξενοδοχείο NOVOTEL)
Διάλεξη Καθηγήτριας Μ. Τζάνη στο summer school του Παν/μίου του
Connecticut με θέμα: "Οι δυσμενείς συνέπειες της διδασκαλίας της
ερασμιακής προφοράς", Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών
(20/07/03)
Διάλεξη-Συζήτηση με θέμα: "Τη Γλώσσα μου έδωκαν
Ελληνική", Σύλλογος Μελέτης και Διάδοσης Ελληνικού λόγου Νομού
Ημαθίας (19/06/03)
Ομιλία στο Συνέδριο της
Παγκόσμιας Οργάνωσης Προσχολικής Αγωγής (ΟΜΕΠ- Θεσσαλονίκη) με
θέμα: "Αναγκαιότητα και φιλοσοφία της Διαθεματικής και
Διεπιστημονικής διδασκαλίας.
Παιδαγωγικές και μαθησιακές συνέπειες για τη μαθητεία" (30/05/03)
Παρουσίαση από την Καθ. Μαρία Τζάνη του Ελληνικού Εκπαιδευτικού
Συστήματος και του Ελληνικού Μοντέλου για το Ολοήμερο Σχολείο-Erfurt
Γερμανίας (14/05/03)
Συμμετοχή στη διημερίδα με θέμα: "Προγράμματα
Σπουδών-Ευέλικτη ζώνη" - Παν/μιο Αθηνών-Μαράσλειο Εκπαιδευτήριο
(09/05/03)
Ομιλία στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο
(Ελληνικό Ινστιτούτο Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής και
Εκπαίδευσης-Εκπαιδευτήρια "Πλάτων"), με θέμα: Γνώσεις, αξίες και
δεξιότητες στην κλασική παιδεία (28-30/03/03)
Εισήγηση στο 1ο Συνέδριο ΤΕΕ
"Όψεις, προβληματισμοί, προοπτικές", με θέμα: "Οι τεχνολογίες
πληροφορίας και επικοινωνίας στην ΤΕΕ: Εμπειρία από μια πιλοτική
εφαρμογή" (Ηράκλειο Κρήτης 07-09/09/2002)
Συνέντευξη που δημοσιεύθηκε στο
περιοδικό "Ελληνική Αγωγή" (τεύχος 13/66), με θέμα: "Η Εξουσία
ασκεί μάθηση" (συνέντευξη στην κα Άννα Δοντά - [10/02]
Προεδρεύουσα και κεντρική
εισηγήτρια στο Ετήσιο Ακαδημαϊκό Συνέδριο, με θέμα: "Η σημασία
της Ελληνικής Γλώσσας και του Ελληνικού Πολιτισμού στην εποχή
της Παγκοσμιοποίησης".
Εισήγηση με θέμα:"Το Σύστημα Αξιών και Προτύπων της Ελληνικής
Παιδείας και του Ελληνικού Πολιτισμού" (Αθήνα-Εθνικό Ίδρυμα
Ερευνών, 14-15/09/2002)
Ομιλία στην εκδήλωση - φόρο τιμής
υπέρ πεσόντων της μάχης των «ΘΕΡΜΟΠΥΛΩΝ - Μνημείο Λεωνίδα
(06/07/02)
Εισήγηση στο διεθνές συνέριο με
θέμα: "Η Παιδεία στην Αυγή του 21ου αι. Ιστορικο-Συγκριτικές
Προσεγγίσεις - Συνεδριακό Κέντρο Παν/μίου Πατρών - "Οικουμενική
Θεώρηση Αναλυτικών Προγραμμάτων" (04/06/02)
Ομιλία στην Ημερίδα με θέμα::
"Η Αναβίωση τής Αρχαίας Ελληνικής Θρησκείας" - Στοά
του Βιβλίου (01/06/02)
Συμμετοχή στο Ετήσιο Φόρουμ για
την Εκπαίδευση που διοργάνωσε το Αμερικανικό Ίδρυμα για την
Ελληνική Γλώσσα και τον Πολιτισμό (AFGLC-
Tampa,
Florida,
28/02-02/03/2002)
Συμμετοχή στη 2η Συνεδρία
Ολομέλειας της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος, με θέμα:
"Πληροφορική στην εκπαίδευση: Η τεχνολογία οδηγός ή υπηρέτης του
εκπαιδευτικού συστήματος;"
(10/11/01)
Συμμετοχή στη διημερίδα "Νέες
Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση και Εκπαίδευση από απόσταση" -
Αξιολόγηση Εφαρμογής Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση
με θέμα: Μεθοδολογία και αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού
(07/09/01)
Διοργάνωση συνεδρίου στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Έτους Γλωσσών
Διοργάνωση εκδήλωσης προς τιμήν των Επιζώντων
Μαχητών της ΜΑΧΗΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ του 1941 - αίθουσα Πολεμικού
Μουσείου Αθηνών. Διοργάνωση "Αμφικτυονία Οικουμενικού
Ελληνισμού" & "Παγκρήτιος Ένωσις Αττικής".
(22/05/01)
Δημοσίευση στο περιοδικό
Return to Networking
- Newspaper For Women, Inc.,
σχετικά με τη βράβευση της 23/06/00
Εισήγηση στο 3ο Συμπόσιο
Πληροφορικής - (Πορταριά Ιούνιος 2000)
Ερευνητικά προγράμματα:
Δημιουργία Εργαστηρίου στο ΠΤΔΕ του Παν/μίου Αθηνών, με τίτλο:
«Βιοφυσικό Περιβάλλον: Νευροεπιστήμες και Μάθηση».
Επιστημονική Υπεύθυνος στο έργο «Εφαρμογή Προτύπου διαρκούς
αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας του Ελληνικού εκπαιδευτικού
συστήματος», ενταγμένο στο έργο «Αποτίμηση του τρόπου
λειτουργίας υπηρεσιών και θεσμοθετημένων οργάνων της
εκπαίδευσης» (Ενέργεια 2.1.2, κατηγορία πράξεων β΄ του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ
(Μάρτιος-Δεκέμβριος 2003)
Επιστημονική Υπεύθυνος στο ερευνητικό πρόγραμμα «Το Ελληνικό
μέτρο – μια κωδικοποιημένη μορφή του συμπαντικού Νόμου –
Εφαρμογές στη Διδακτική της Αγωγής στην Α΄ βάθμια Εκπαίδευση»,
κωδ. Ε.Π./ΕΛΚΕ 70/4/3085
Ανάπτυξη συστήματος διδασκαλίας με τεχνολογίες πολυμέσων – «ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ»,
που αποτελεί μια ολοκληρωμένη υπολογιστική πλατφόρμα ανάπτυξης
διδακτικών και εκπαιδευτικών εφαρμογών, που εξυπηρετεί τη
διδασκαλία μιας ευρύτατης ποικιλίας μαθημάτων, εκμεταλλευόμενη
την πιο σύγχρονη τεχνολογία της Πληροφορικής: τα Πολυμέσα.
Έρευνα με τίτλο "Το σοκ του Μέλλοντος", που αναφέρεται στην
επίδραση σε κοινωνικές ομάδες αποστερημένων περιοχών , ορεινών
και νησιωτικών, από τη βίαιη εισαγωγή των Νέων Τεχνολογιών, σε
συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς και το Ινστιτούτο
Επεξεργασίας Λόγου (Ι.Ε.Λ) στην Ελλάδα.
Έρευνα με θέμα: "Διάγνωση της αποτελεσματικότητας του
Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και δημιουργία μοντέλου
μόνιμης αξιολόγησής του" σε συνεργασία με τον καθηγητή του
Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Δρ. Θεόδωρο
Μπόλη.
Ψυχοπαιδαγωγική στήριξη, εποπτεία και αξιολόγηση του
εκπαιδευτικού λογισμικού και των αποτελεσμάτων εφαρμογής των
έργων ΕΛΠΗΝΩΡ, ΝΑΥΣΙΚΑ και ΛΑΕΡΤΗΣ στα πλαίσια ενέργειας
ΟΔΥΣΣΕΙΑ με αναθέτουσα αρχή το Ινστιτούτο Τεχνολογίας
Υπολογιστών.
Συνεργάζεται με Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια για το πρόγραμμα
Socrates
με θέμα: “Interkulturelle
Erziehung in Ost und Westeuropa als Dialog”.
Επιπλέον συμμετέχει στο πρόγραμμα
Leonardo da Vinci
ως εθνικός εταίρος για το πιλοτικό σχέδιο “Μεθοδολογία για
εμψυχωτές και υποστηριχτές κοινότητας για τη στήριξη ατόμων
κοινωνικά και επαγγελματικά αποκλεισμένων.”
Μετέχει σε πρόγραμμα με θέμα: «A
Sokrates Thematik Network» το οποίο
έχει σχέση με τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, σε συνεργασία με
πανεπιστήμια και άλλους φορείς. Επιστημονικός υπεύθυνος
είναι ο
Jean-Pierre Liégeois
του
Centre de recherchers tsiganes, Université René Descartes,
Département de Sciences sociales.
Έχει υλοποιήσει προγράμματα συνεχιζόμενης κατάρτισης και
κοινωνικού αποκλεισμού του ΕΚΤ (1994-96) ως επιστημονικός
υπεύθυνος σε θέματα περιβαλλοντικά, πολιτιστικά και
επαγγελματικής κατάρτισης. Συμμετείχε σε δυο προγράμματα
καταπολέμησης του αποκλεισμού του ΕΚΤ ('Ανοιξη 1996).
'Εχει
αναλάβει εκπόνηση μελετών για το ΥΠ. Ε. Π. Θ., ΥΠ.Ε.ΧΩ.Δ.Ε., Γ.
Γ. Νέας Γενιάς, ΚΕΣΠΥ, Δήμους κ. α.
Είχε την ευθύνη της ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης μοντέλου
διδασκαλίας μέσω Πολυμέσων για λογαριασμό του Πανεπιστημίου
Αθηνών με συγχρηματοδότηση ιδιωτικών φορέων (HI-TECH)
και σε πιλοτικά προγράμματα με ίδιο αντικείμενο χρηματοδοτούμενα
από το ΕΚΤ. Έχει χρηματίσει εμπειρογνώμων στην Επιτροπή
Οικονομικών και Κοινωνικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Κοινότητας,
σε ζητήματα Kοινωνικά,
Πολιτισμού και Εκπαίδευσης. Είναι μέλος της 1ης Υποεπιτροπής της
Γ' Μόνιμης Επιστημονικής Επιτροπής Αξιολόγησης Προγραμμάτων και
Δράσεων του ΟΑΣΠ ,καθώς και μέλος του Δ.Σ.του ΙΠΟΔΕ.
Σε
συνεργασία με το Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Αθηνών
εκπόνησε το μοντέλο διδασκαλίας “Classroom
Οrganization
for History Lesson”, το οποίο
παρουσιάστηκε στο I.C.T.E.,
Santa Fe,
New Mexico,
U.S.A.,
8-11 Μαρτίου 1998.
Έχει εκπονήσει επιστημονικές μελέτες, όπως «Η φιλοσοφία και η
μεθοδολογία διδασκαλίας και Αγωγής του Ολοήμερου Σχολείου», η
οποία εγκρίθηκε προς εφαρμογή από το Υπουργείο Παιδείας και ήταν
Υπεύθυνος για το σχεδιασμό και υλοποίηση της Πιλοτικής εφαρμογής
του θεσμού του Ολοημέρου Δημοτικού Σχολείου σε 28 σχολικές
μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα.
Δημιουργία Ιστοσελίδας:
Από
τον Ιούνιο του 2003 λειτουργία ιστοσελίδας στη διεύθυνση:
http://www.geocities.com/tzanimaria/
η οποία είναι η προσωπική
ιστοσελίδα της Καθηγήτριας, με στοιχεία από το έργο της
(βιογραφικό κλπ) και ενημερώνεται σε εβδομαδιαία βάση,
παρέχοντας χρήσιμες πληροφορίες για τους φοιτητές και λοιπούς
ενδιαφερομένους.
|